RWA

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Korfbalvereniging RWA is opgericht op 16 augustus 1993. Deze vereniging is ontstaan uit een fusie tussen korfbalvereniging RWR uit Rhoon en korfbalvereniging Poortugaal uit Poortugaal. RWR uit Rhoon heeft hierin de langste geschiedenis(oprichtingsdatum 1-7-1957). Dit houdt in dat wij in 2007 ons 50-jarige lustrum hebben gevierd.

Na de fusie zijn wij gaan korfballen op het terrein van de toenmalige vereniging Poortugaal. Dat deze fusie een schot in de roos was is wel gebleken. Na een aantal jaren zijn wij in het rijke bezit van één van de grootste jeugdafdelingen en hebben wij in totaal 286 leden (peildatum 30-06-2008 van het KNKV), waarvan 233 spelende leden onderverdeeld in :
– 171 jeugdleden, 62 senioren en 50 vrijwilligers

Door deze grote toename van leden werd erop ons veld zeer intensief getraind en gespeeld en dat leverde de nodige slijtage plekken op. Daarom hebben RWA en de gemeente er alles aan gedaan om in het seizoen 1998/1999 twee senioren kustgrasvelden en een welpen kunstgrasveld te realiseren. Hierdoor heeft RWA een mooi complex, waarop zelfs in het seizoen 2003/2004 de veldkorfbalinterland, zowel junioren als senioren, is gespeeld tussen Nederland en Belgie. Tijdens het veldseizoen worden de kunstgrasvelden door RWA zelf gebruikt in de vorm van trainingen en wedstrijden, tevens geven een aantal scholen hier overdag ook gymles op en tijdens het zaalseizoen voor trainingen van de voetbalclubs uit Poortugaal.

Het tenue waar de vereniging in speelt is een rood-wit verticaal gestreept shirt, witte broek of rok en witte kousen.

Ook de jeugd neemt een zeer belangrijke plaats in bij RWA. Wij mogen dan ook met trots zeggen dat wij één van de grootste jeugdafdelingen van Rotterdam hebben. Waarbij de meeste eerste jeugdteams op het hoogste niveau spelen.

Naast al het korfballen is er ook volop tijd voor ontspanning. Voor de jeugd wordt veel georganiseerd van discoavonden, filmavonden, kerstdiner, playbackshow, etc. Ook dienen we niet het jaarlijkse kampweekend te vergeten, wat normaliter met Pinksteren georganiseerd wordt.

Verder is er een klaverjascompetitie waarbij gestreefd wordt om elke maand een keer bij elkaar te komen. De jaarlijkse feestavond staat in het teken van het huldigen van alle kampioenen en het afsluiten van een mooi seizoen.

Gedurende de winterperiode spelen wij onze competitiewedstrijden in de sporthal van Rhoon en trainen wij op 2 locaties t.w. sporthal Rhoon en de sportzaal in Portland.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]